Κεντρική σελίδα  |  diadrastiko Ιστιοφόρα στις ελληνικές θάλασσες
istiofora stis ellinikes thalasses Μπριγκαντίνι Μπρίκι Γαλιοτα ή Γαλεότα Σιαμπέκο Λατίνι Φρεγάτα Δίκροτο Σκούνα (Γολέτα) Τρεχαντήρι Μπομπάρδα (Βομβαρδα)

Ιστιοφόρα στις ελληνικές θάλασσες

Μέχρι την καθιέρωση των ατμοκίνητων πλοίων στο τέλος περίπου του 19ου αι., στις Ελληνικές θάλασσες κυριαρχούσαν τα ξύλινα ιστιοφόρα. Τα καράβια αυτά, εξυπηρετούσαν πότε το εμπόριο και τη μεταφορά, πότε την πειρατεία και πότε τις θαλάσσιες πολεμικές συγκρούσεις. Καθώς η ναυπήγησή τους ήταν πολύ χρονοβόρα και πολυέξοδη, συνήθως κατά τη διάρκεια της ζωής τους είχαν διαφορετικές χρήσεις, προσαρμοζόμενα στις ανάγκες της κάθε εποχής. Για παράδειγμα πολλά ελληνικά εμπορικά πλοία, μετατράπηκαν σε πολεμικά κατά την επανάσταση του ’21.

Ανάλογα με τον αρχικό σκοπό για τον οποίο προοριζόταν, τα καράβια διέφεραν ως προς το μέγεθος και το σχήμα του σκάφους, τον αριθμό των καταρτιών αλλά και το είδος των πανιών τους. Τα επιμέρους χαρακτηριστικά αυτά, αποκρυσταλλώθηκαν σταδιακά σε συγκεκριμένους τύπους ιστιοφόρων, κάθε ένας από τους οποίους εμφάνιζε διάφορες παραλλαγές.

 ΑΦΙΞΗ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α ΜΕ ΤΗ ΦΡΕΓΑΤΑ ΕΛΛΑΣ, 1863  ΤΟ ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ  ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ  1  ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ  2  Ο «ΑΡΗΣ» ΤΟΥ ΤΣΑΜΑΔΟΥ, ΑΡΧΕΣ 20ου αι  ΤΟ CUTTY SARK, 1869  ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ  3  ΣΙΔΕΡΕΝΙΟ ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ ΜΕ ΕΠΤΑ ΙΣΤΙΑ  ΜΠΡΙΚΙ
ΦρεγάταΓαλιόταΣκούναΜπρίκιΤρεχαντήριΣεμπέκοΜπρικαντίνιΜπομπάρδαΔίκροτοΛατίνι