naytiki dynamh lindou Αρχαιότητα Νεότερα Χρόνια

Νεότερα Χρόνια

Την περίοδο της Ιπποτοκρατίας η ναυτιλία και το εμπόριο πέρασαν στα χέρια των ιπποτών, ενώ οι Λίνδιοι ναυτολογούνταν υποχρεωτικά στα καράβια τους . Από το 16ο αι. με την Οθωμανική επικράτηση οι Τούρκοι, επέτρεψαν στους Λίνδιους να αναλάβουν την οργάνωση του εμπορίου, μιας και οι ίδιοι δεν είχαν ιδιαίτερες ναυτικές γνώσεις. Έτσι η ναυτική δύναμη της Λίνδου ακμάζει στα χρόνια της τουρκοκρατίας, ενώ το 18ο αι. έχει δικό της ναυπηγείο. Η συσσώρευση πλούτου από τη ναυτιλία την εποχή αυτή, αντικατοπτρίζεται στα εντυπωσιακά καπετανόσπιτα των ντόπιων καραβοκυραίων, τα οποία μέχρι σήμερα αποτελούν κόσμημα για τον οικισμό.

Στα μέσα του 19ου αιώνα, παρόλο που η εμφάνιση και η σταδιακή επικράτηση των ατμόπλοιων έριξε πολύ τη ναυτιλιακή κίνηση στο λιμάνι της Ρόδου, μόνο στη Λίνδο υπήρχαν ακόμη μερικά εμπορικά πλοία ντόπιων χριστιανών πλοιοκτητών, τα οποία ταξίδευαν στο Αιγαίου και στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου.

Τον 5ο αι. όμως, με την περσική εξάπλωση και με την ίδρυση της πόλης της Ρόδου, η ναυτική δύναμη της Λίνδου περιορίστηκε σημαντικά. Παρ’ όλα αυτά, διατήρησε τη ναυτική της παράδοση και στα μετέπειτα χρόνια, ενώ κληροδότησε στο νησί και στη νέα πόλη Ρόδο, την πολύτιμη ναυτική της πείρα.

 ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΛΙΝΔΟΥ, π 1880  ΛΙΝΔΟΣ, 1853  ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΛΙΝΔΟΥ, 1882  ΛΙΝΔΟΣ, ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΥΣΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ, 1915  Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΛΙΝΔΟΥ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΥ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ, 1915  ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΛΙΝΔΟΥ, 1915
ΑρχαιότηταΝεότερα Χρόνια